SEO zapravo predstavlja proces poboljšanja vidljivosti (pozicije) Vaše web stranice u tražilicama,tj. rezultatima pretraživanja. SEO je skraćenica za Search Engine Optimization, što u prijevodu znači prilagođavanje ili optimizacija stranice za tražilice, a naglasak se nalazi na prilagođavanju za Google, kao najdominantnijeg u svijetu.
Ukoliko stranica po ključnim riječima nije na prvih max 2-3 stranica Google-a, velika je vjerojatnost da vlasnik takve stranice neće putem interneta niti dogovoriti neki posao.
Glavni cilj je privući što više kvalitetnih posjetitelja sa internet tražilica, tj. onih posjetitelja kojima je Vaša stranica i namijenjena (a ne po svaku cijenu "navući"i što više bilo kakvih posjetitelja). Kako to postići ?
Odgovor na ovo pitanje nije tajna, i poznaju ga mnogi koji se bave izradom web stranica. Potrebno je napraviti slijedeće :
osnovnu optimizaciju sadržaja
analizu ključnih riječi
prijavu stranice na internet tražilice
unošenje ključnih riječi u meta tagove (Meta keywords)
unošenje opisnog sadržaja stranice (Meta description)
postaviti što više linkova prema Vašoj stranici
vrlo je bitno vršiti stalna dodavanja i izmjene sadržaja
povećati broj posjeta stranice
Ovo djeluje vrlo jednostavno, ali, da li je to jednostavno i napraviti?
Uz pomoć optimizacije stranice, Vaša web stranica ima daleko veću šansu za najbolju poziciju na tražilicama za određenu ključnu riječ, a time stvarate veću mogućnost da Vas potencijalni posjetitelj i uoči. Što su ključne riječi?
Ključne riječi su ono što bi potencijalni kupac ili klijent mogao upisati u Google u potrazi za određenim proizvodom ili uslugom. Primjeri:
- želim kupiti kožnu garnituru negdje u Puli i upisujem u Google kožne garniture pula
- gradim ili renoviram kuću ili vikendicu negdje na zapadnoj obali Istre, i želim na kući, vanjskom zidu, u vrtu ili na još nekim mjestima staviti detalje od kamena i upisujem u Google ručna obrada kamena istra
- živim u Rijeci ili negdje u okolici, gradim apartmane ili jednostavno želim promjeniti vodokotlić, ili kupiti nešto od vodomaterijala i u pretragu upisujem vodomaterijal rijeka
- kao turista sam u Umagu, i želio bih negdje kupiti vino, ali ne znam koji vinari su sve u okolici, pa u Google upisujem prodaja vina umag
- gradim kuću ili vikendicu na sjeverozapadnoj obali Istre, i želim znati tko se bavi projektiranjem i izradom bazena pa upisujem u Google gradnja bazena umag
- itd., itd....
Ako gornje primjere ključnih riječi i isprobate "uživo" na Google-u, uvidjet ćete da se na prvom mjestu (ili prvih 5) nalaze stranice koje smo mi napravili (negdje se prije njih možda prikazuju neke druge stranice koje su označene sa ovim znakom - to su stranice za koje vlasnici plaćaju, obično mjesečno, za Google AdWords kampanju)